Premium content ophalen
- CEO Mark Zuckerberg van Meta heeft beloofd dat artificial intelligence (AI) de advertentietak van het bedrijf zal transformeren.
- Maar de manier waarop het bedrijf de technologie inzet voor het controleren van de advertenties op zijn platformen, zorgt nu al voor problemen.
- Amerikaanse politici halen verhaal bij Zuckerberg, naar aanleiding van een artikel over reclame voor illegale drugs op de platformen van Meta.
- Lees ook: Big Tech domineert artificial intelligence: zo kunnen overheden de macht over AI terugpakken, volgens wetenschapper
Tijdens de presentatie van de cijfers van het tweede kwartaal van dit jaar, besprak CEO Mark Zuckerberg van Meta ook een toekomstvisie voor de advertentiediensten van het bedrijf. Vanzelfsprekend moet artificial intelligence (AI) hier een grote rol in krijgen.
“In de komende jaren zal AI in staat zijn om creatieve advertenties te genereren”, zei hij. “Het zal de uitingen kunnen personaliseren op het moment dat mensen het te zien krijgen.”
Zuckerberg hoopt op een revolutie, maar loopt nu al tegen problemen aan.
Premium content ophalen